یکشنبه, اکتبر 20, 2024

پنج ویژگی استفاده از سفارشات ورود در معامله گری فارکس

سفارشات ورود ابزار ارزشمندی در معامله ­گری فارکس هستند. معامله گران می توانند برای رسیدن به یک پلن معاملاتی عالی استراتژی تدبیر کنند، اما اگر نتوانند آن پلن را به طور موثر اجرا کنند، ممکن است تمام سخت ­کوشی آنها از صحنه محو شود. بازار فارکس 24 ساعته باز است، و این یعنی هیچ معامله‌گری نمی‌تواند همیشه آن را زیر نظر داشته باشد. بنابراین، معامله گران به راهی برای اجرای پلن معاملاتی ما نیاز دارند که با برنامه روزانه آنها مطابقت داشته باشد.

اینجاست که تنظیم سفارشات ورود فارکس وارد عمل می­شود. سفارشات ورود به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا قیمتی را که خواهان خرید یا فروش ارزی در آن هستند، تعیین کنند. سفارش فقط در صورتی اجرا خواهد ­شد که آن قیمت خاص لمس شده­ باشد. معامله فارکس با استفاده از سفارشات ورود مزایای متعددی دارد که در زیر به بررسی آنها می ­پردازیم.

سفارش ورود در معامله­ گری فارکس چیست؟

سفارش ورود فارکس سفارشی است که در یک سطح قیمت مشخص برای یک جفت ارز جای گذاری می­ شود. به محض رسیدن قیمت به سطح مورد نظر سفارش اجرا / پر می­ شود. اگر قیمت هرگز به سطح قیمت مورد نظر نرسد، سفارش اجرا نخواهد­شد. نوع سفارش نیز می ­تواند متفاوت باشد، که باید قبل از ثبت سفارش فارکس در نظر گرفته­ شود.

5 مزیت برتر استفاده از سفارشات ورود فارکس

  1. کنترل قیمت

اولین مزیت سفارشات ورود، کنترلی است که آنها بر سطح قیمت ارائه می ­دهند. معامله­ گران فارکس می­ توانند سطح قیمت موردنظر خود را به عنوان نقطه ورود، که در آن معامله انجام خواهد­شد، مشخص کنند. داشتن این توانایی برای تعیین یک سطح، امکان معامله آسان را بدون نیاز به نظارت مداوم بر بازار فراهم می­ کند.

تصویر زیر نمونه ­ای از یک تیکت معامله را نشان می­دهد که فیلد قیمت را مشخص می­ کند، در آن یک معامله­ گر می­تواند سطح موردنظر خود برای اجرای معامله را تعیین کند. روند و چیدمان زیر باید در اکثر پلتفرم­ ها مشابه باشد.

تیکت معامله با فیلد قیمت

  1. سفارشات ورود در زمان صرفه­ جویی می کند

سفارشات ورود فارکس برای صرفه ­جویی در زمان بسیار مفید هستند. با جای گذاری یک سفارش، معامله ­گران هنگام برخورد قیمت با خط روند یا شکست کانال قیمتی نیازی به حضور در پشت رایانه ندارند. آنها می‌توانند به راحتی یک سفارش ورود برای ورود به معامله اضافه­ کنند، تا اگر قیمت به نحوی که فکر می­ کنند رفتار کرد، وارد معامله­ شوند. سفارش عمل انتظار را انجام­ داده و به معامله ­گران اجازه می­ دهد تا روی چیزهای دیگر تمرکز کنند.

سفارشات توقف و محدود (Stop و Limit)

معامله­ گران همچنین می ­توانند با تنظیم دستورات استاپ و لیمیت مشروط یک قدم پیشرفت کرده تا در صورت فعال شدن سفارش ورود زمانی که پشت سیستم نیستند، معاملات خود را با کمک این دستورات مدیریت کنند. این، ارامش خاطری را ایجاد میکند که معاملات بصورت برهنه و بدون ضمیمه­ شدن «دستورات مدیریت معامله» انجام نشده ­اند.

برای تنظیم این نوع سفارش، فیلدهای «Stop» و «Limit» را در تیکت معامله هنگام ثبت سفارش ورود فارکس پر کنید (تصویر زیر را ببینید).

سفارشات استاپ و لیمیت

در این روش سفارشات استاپ و لیمیت تا زمانی که سفارش ورود به معامله فعال نشده و معامله روی اکانت باز نشده باشد فعال نخواهدشد. به این معنی که تا زمانی که یک سفارش ورود فعال نشده باشد، نیازی نیست معامله­ گر نگران فعال شدن سفارش استاپ یا لیمیت باشد.

3.مدیریت سرمایه بهتر

سفارشات ورود فارکس همچنین برای حفظ و مدیریت سرمایه کمک می ­کنند. برای درک بهتر این موضوع، در نظر بگیرید که معامله گران روزانه چه مدت ­زمانی را به معاملات اختصاص می ­دهند. 12 ساعت؟ شش ساعت؟ یک ساعت؟ 10 دقیقه؟ احتمالاً این مدت بین 10 دقیقه تا یک ساعت، نزدیک به انتهای پایین بازه خواهد بود (اگر به میانگین زمان در روز نگاه کنیم). این به این دلیل است که اکثر آنها یک کار روزانه، خانواده یا تعهدات قبلی برای رسیدگی دارند.

اکنون باید آن مدت زمان را با 24 ساعت در روزی که بازار فارکس باز است مقایسه کنیم. اگر یک معامله­ گر 10 دقیقه در روز را صرف انجام معاملات کند، این بدان معناست که بازار 0.7 درصد از روز زیر نظر است. اگر یک معامله ­گر یک ساعت در روز را صرف انجام معاملات کند، حدود 4 درصد از روز بازار را تماشا می­ کند. با دانستن این موضوع، چه شانسی وجود دارد که یک معامله ­گر بازار را در زمانی که برای انجام معاملات بصورت فیزیکی بهینه است، رصد کند؟

احتمالا شانس خیلی خوب نیست. این احتمال بسیار بیشتر است که زمان بهینه برای ورود به معامله در 96 درصد دیگر مواقعی باشد که معامله ­گر از رایانه دور است. اگر معامله­ گران خود را مجبور به معامله در حین این زمان کم کنند، به احتمال زیاد ورودهای غیر بهینه­ ای را خواهند داشت. ورود های غیر بهینه یعنی معامله ­گران قید پولشان را می ­زنند.

معامله‌گران باید سعی کنند ایده‌آل‌ترین قیمت ممکن را برای ورود اختیار کنند، با اینکه ممکن است هنگامی که بصورت فیزیکی پشت کامپیوترشان نشسته ­اند در دسترس نباشد. بنابراین، سفارش‌های ورود می‌توانند بهترین شانس را برای باز کردن معامله در قیمت بهینه به معامله‌گر بدهند.

4. مسئول بودن

دستورات ورود بازار فارکس (با سفارشات استاپ و لیمیت پیوست­شده) همچنین به مسئول نگه داشتن معامله گران کمک می­کند. این به این دلیل است که آنها احتمال قرار گرفتن احساسات در مسیر معاملات قابل اعتماد و سودآور را از بین می­ برند و مطمئن می­ شوند که معامله­ گران از قوانین اخیر پیروی می­ کنند.

برای بیان این موضوع، قبل از شروع معامله، هر معامله‌گری باید یک استراتژی با مجموعه‌ای از قوانین داشته باشد، به این معنی که آنها دقیقاً می‌دانند قبل از ایجاد موقعیت، در مواجهه با هر نوع موقعیتی چه روندی را پیش خواهندگرفت. اما گاهی­ اوقات، احساسات (طمع، ترس، اعتماد به نفس بیش ­­از حد و غیره) می تواند معامله ­گران را از برنامه معاملاتی تعیین­ شده خود دور کند. و این ممکن است باعث شود که آنها در بازار به امید «خوش شانس بودن» چاقو­زنی کنند، به جای قبول ریسک حساب­ شده در جایی که معتقدند برتری احتمالات دارد. سفارشات ورود می ­توانند این ریسک را از بین ببرند و معامله گران را در برابر استراتژی خود پاسخگو نگه­دارند.

5. اتکاء به معامله­ گری در یک تایم­ فریم

معامله در یک تایم­ فریم سفارشی می‌تواند اجازه معاملات مشخص‌تری را دهد که می‌تواند با اخبار آینده بازار، رویدادهای سیاسی یا نتایج شرکت بسته به بازاری که معامله می‌شود، مطابقت داشته باشد. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می­ شود، معامله ­گران می­توانند مدت زمان انقضا را برای سفارش ورود مشخص کنند:

  • « – Good till cancelledپایدار تا زمانی که لغو شود» – سفارش ورود تا زمانی که سفارش به­ صورت دستی توسط معامله ­گر حذف نشود فعال باقی می­ ماند.
  • « – Good till dateپایدار تا تاریخ مشخص» – سفارش ورود تا یک تاریخ مشخص فعال باقی خواهد­ماند.

سفارش ورود تا یک تاریخ مشخص

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات