یکشنبه, اکتبر 20, 2024

نحوه کسب درآمد در فارکس

بازار مالی فارکس که به عنوان تجارت ارز نیز شناخته می­شود، به خرید و فروش جفت ارزهای بین المللی اشاره دارد. هدف اصلی معاملات در فارکس، مبادله یک ارز با ارز دیگر است. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که در آن سرمایه ­گذاران، شرکت­ ها و معامله ­گران در تجارت فارکس درگیر هستند.

برخلاف سایر بازارهای مالی، بازار فارکس به صورت فیزیکی عمل نمی‌کند، بلکه از طریق شبکه الکترونیکی شرکت‌ها، بانک‌ها و افراد، یک ارز را با ارز دیگری معامله می‌کنند. این امر باعث می شود تا بازار فارکس در 24 ساعت شبانه روز و به مدت 5 روز در هفته کار کنند. برای شروع کسب درآمد از فارکس به اطلاعات و مهارت هایی نیاز داریم که به ما کمک می کنند بهتر و سریع تر به سوددهی در این بازار برسیم.

چگونه در فارکس کسب درآمد کنیم؟

انجام معامله در بازار ارز فاركس بسيار ساده بوده و از آن­جایی که فارکس نقدشونده ترین بازاري است که دسترسی آسان در شبانه روز و هزینه ­های پاییني دارد، بسیاری از معامله­ گران ارز به سرعت وارد بازار می شوند، اما پس از تجربه شکست با سرعت بیشتری خارج می شوند. در این­جا چند نکته برای سرمایه­ گذاران و معامله­ گران برای آشنايي با اين بازار پرسود و نحوه کسب درآمد در فارکس آورده ­ايم.

پايه و اصول تجارت فارکس را بیاموزید.

ارزش یک ارز تحت تأثیر رویدادهای اقتصادی، سیاسی و جریان­های تجاری و مالی است. یادگیری مفاهيم و اصول تجارت فارکس از جمله اصطلاحات در اين بازار، عوامل سیاسی و اقتصادی موثر بر ارزهای انتخابی اولين مرحله براي شروع فعاليت يك معامله­ گر در بازار فاركس است. برای كسب سود در اين بازار بايد شناخت كافي داشته باشيد و بهترين استراتژي فارکس را در اين بازار بكار گيريد.

کارگزار مناسب فارکس را پیدا کنید.

از كارگزار خود اطمينان حاصل فرماييد كه از چارچوب قانونی موجود پیروی می­کند يا خير. همانطور که مي­دانيم، احتمال اینکه سرمایه­گذاران حتي آن­هايي كه حرفه ­اي هستند طعمه کلاهبرداران شوند، زیاد است. موارد متعددی وجود داشته است که معامله‌گران پس از افزایش هزینه‌های معامله و شروع به ضرر سرمایه‌، معاملات خود را متوقف می‌کنند. بنابراین، مراقب چنین کلاهبردارانی باشید که دست به چنين اعمالي می زنند.

اگر فکر می‌کنید یک کارگزاری عالی پیدا کرده‌اید، حتماً نظرات ديگران را درمورد آن­ها بررسی کنید و ببینید آیا اکثر مردم تجربه خوبی با آن­ها داشتند یا خیر. همچنین، کاملاً مطمئن باشید که کارگزاری که انتخاب می‌کنید جفت ارزهای انتخابی شما را به شما ارائه می‌دهد. همچنين حواستان به كميسيون و اسپرد در معاملات خود نيز باشد.

به صورت آزمایشی و تمرینی شروع کنید.

اکثر بسترهای تجاری یک محيط تمرینی ارائه می‌دهند تا بتوانید بدون خرج کردن پولی، دست خود را در تجارت امتحان کنید. ایده خوبی است که تا زمانی که در مرحله یادگیری هستیدکه از چنین پلتفرمی استفاده کنید تا پول خود را هدر ندهید. در طول معاملات تمرینی، می­توانید از اشتباهاتي كه مرتكب مي­شويد درس بگیرید تا آن­ها را در زمان واقعی تکرار نکنید. برای معامله آزمایشی باید با یک حساب دمو فارکس ترید را شروع کنید.

با سرمایه گذاری های كم شروع کنید.

هنگامی که پس از تمرین کافی، وارد معامله به صورت واقعی در بازار فارکس می­شوید، شروع با سرمايه كم ایده عاقلانه­ای خواهد بود. قرار دادن مقدار قابل توجهی پول در اولین معامله ممکن است یک امر مخاطره آمیز باشد که می تواند شما را مجبور به تصمیم گیری­های اشتباه کند و منجر به از دست دادن پول شود. سرمایه گذاری در مقادیر کم در ابتدا و سپس افزایش تدریجی در طول زمان ريسك در معامله را كاهش مي ­دهد و سودآور خواهد بود.در ابتدا، این کار به مدیریت ریسک معاملات شما کمک می کند.

معاملات خود را بنويسيد

برای بررسی سود و زيان در معاملات خود، بهتر است به صورت مكتوب تمامي معاملاتي را كه انجام مي ­دهيد داشته باشید. اين كار به شما كمك مي­كند تا تمامي درس ­ها برايتان تكرار شود و از اشتباهاتي كه قبلا انجام داديد درس بگيريد و از انجام دوباره شان خودداري كنيد. همچنين به عنوان يك معامله ­گر در بازار فاركس، مي­توانيد در مورد افزايش و كاهش قيمت ارزها در برابر يكديگر حدس بزنيد و به سود برسيد. با داشتن یک برنامه معاملاتی مطمئن می شوید که اشتباهات ترید قبلی را تکرار نمی کنید.

نقاط ورود و خروج را تعیین کنید

بسیاری از معامله­ گران با اطلاعاتی که هنگام مشاهده نمودارهای فارکس در بازه ­های زمانی مختلف رخ می­دهد، می­توانند به سود بسیار خوبی در معاملات خود برسند. تعیین نقطه ورود در فارکس همانند مدیریت سرمایه، از نکات ضروری محسوب می­شود.

شما باید نقاط ورود به معامله را به درستی تعیین کنید، اگر نتوانید حتی بهترین‌ تحلیل‌ها نیز تاثیر چندانی برایتان نخواهد داشت. حتی اگر از افزایش قیمت یک جفت ارز فارکس اطلاع داشته باشید، اگر از زمان افزایش قیمت آن اطلاعی نداشته باشید، بعید است دانش شما سودی برایتان داشته باشد. در مقابل نیز اگر جفت ارزی شرایط مناسبی برای خرید نداشته باشد و شما در موقعیت نامناسب وارد معامله شوید، سرمایه خود را در معرض ریسک قرار می‌دهید و احتمال ضرر شما در معامله زیاد می­ شود. بنابراین شناسایی حد سود و ضرر به موفقیت تریدر کمک زیادی می کند.

اقتصاددان شوید

  اگر می‌خواهید یک معامله‌گر موفق فارکس باشید، به درک اقتصاد پایه کشورها نیاز دارید. به این دلیل که شرایط کلان اقتصادی در داخل یک کشور بر ارزش پول آن کشور تأثیر مستقیم می­گذارد. توجه ویژه­ای به شاخص­ های اقتصادی مانند نرخ بیکاری، نرخ تورم، تولید ناخالص داخلی و عرضه پول داشته باشید. حتی مهم‌تر، به روند آن شاخص‌ها توجه کنید تا متوجه شوید به کجا می‌روند. برای مثال، اگر کشوری در آستانه ورود به دوره تورم باشد، این بدان معناست که ارزش پول آن در حال کاهش است. مازاد یا کسری در تجارت یک کشور را دنبال کنید. اگر کشوری مازاد تجاری سالمی داشته باشد، به این معنی است که خریداران محصولات آن باید ابتدا ارز خود را به واحد پول کشور تبدیل کنند. این امر باعث افزایش تقاضا برای ارز و افزایش ارزش آن می شود. همه این ها بخشی از دانش و تحلیل بنیادی است که برای ترید موفق در بازار فارکس ضروری است.

درآمد فارکس

یاد بگیرید نمودارها را مانند یک حرفه ای بخوانید

تحلیل تکنیکال روش دیگری است که می­توانید در فارکس کسب درآمد کنید. اگر نمودار تاریخی یک ارز خاص را بررسی کنید، ممکن است الگوهای خاصی را در آن نمودار مشاهده کنید. برخی از این الگوها می‌توانند پیش‌بینی‌هایی در مورد اینکه ارز به کجا می‌رود ارائه دهد.

سخن پایانی

در پایان فهمیدیم که پیش از ورود به بازار بین المللی فارکس بهتر است اطلاعات لازم مانند اصول تجارت فارکس، انتخاب بهترین کارگزاری فارکس، توجه به شاخص ­های اقتصادی و خواندن نمودارها را در این باره کسب نموده و از تجربه های لازم برخوردار شوید. بهترین راه موفقیت در فارکس بکارگیری استراتژی صحیح، یادگیری مستمر، شناخت مفاهیم بازار فارکس و کنترل طمع است. همچنین پیشنهاد می­کنیم مواردی را که در این مقاله ذکر کردیم را کاملاً در نظر داشته باشید؛ نباید با پولی که نیاز دارید وارد معامله شوید. در بالا ذکر کردیم که حتی بدون سرمایه هم می‌توان در بازار فارکس فعالیت کرد. کافی است که آگاهی و دانش خود را در همه حوزه­ های مرتبط ارتقا دهید.

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات