یکشنبه, اکتبر 20, 2024

استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول

بریک اوت (Breakout) اصطلاحی در بازارهای مالی است و به لحظه‌ای اطلاق می‌شود که قیمت از سطح حمایت یا مقاومت در روند نمودار قیمت عبور کند و بتواند به سمت دیگر سطح حمایت یا مقاومت برسد. به عبارت دیگر زمانی که قیمت در نمودار بتواند سطح حمایت یا مقاومت را بشکند، بریک اوت شکل می گیرد. یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین جفت ارزهای معاملاتی، جفت ارز پوند-دلار است. در این مقاله استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول را بررسی می‌کنیم.

اهمیت بریک اوت چیست؟

بریک اوت در نمودار قیمت اهمیت زیادی دارد، زیرا وقتی اتفاق می‌افتد معامله گران می‌دانند که روند به سمت دیگری حرکت می‌کند و می‌توانند از فرصت‌های معاملاتی که در آن نقطه ایجاد می‌شود استفاده کنند.

اگر بریک اوت در یک روند صعودی نمودار قیمت رخ دهد، به این معنی است که قیمت می‌تواند شکسته شود و از سطح مقاومت فراتر رود، در نتیجه قیمت افزایش پیدا می‌کند. با این حال اگر بریک اوت در روند نزولی نمودار قیمت رخ دهد، به این معنی است که سطح حمایت شکسته می‌شود و در نتیجه قیمت کاهش پیدا خواهد کرد.

همچنین، معامله گران نه تنها می‌توانند با استفاده از نمودارهای قیمت، روندها را شناسایی کنند، بلکه اطلاعاتی در مورد سطوح عرضه و تقاضا به دست می‌آورند که به آنها کمک می‌کند تصمیمات بهتری برای معاملات خود بگیرند.

تشخیص بریک اوت

زمانی از اصطلاح بریک اوت استفاده می‌کنیم که نمودار قیمت با قدرت از ناحیه مقاومت یا حمایت عبور و به ناحیه دیگر حرکت کند و در آنجا تثبیت شود. بریک اوت پتانسیل عملکرد قیمت برای شروع روند در جهت شکست را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، شکست صعودی (شکست منطقه مقاومت) نشان می‌دهد که قیمت ممکن است روند صعودی خود را آغاز کرده باشد. این شکست‌ها زمانی رخ می‌دهند که حجم معاملات در مقایسه با حجم عادی زیاد است، زیرا احتمال بیشتری برای شکل‌گیری یک روند جدید قوی در آن جهت وجود دارد. حجم بالاتر از معاملات معمولی نیز تاییدی بر بریک اوت خواهد بود. اگر شکست با حجم معاملات کم همراه باشد، برای بسیاری از معامله گران متقاعد کننده برای معامله نخواهد بود.

چرا بریک اوت‌ها اتفاق می‌افتند؟

در بازارهای مالی، به ویژه بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال، در نمودارهای قیمت سطوحی ایجاد می‌شود و هر بار که قیمت به آن سطح می‌رسد با واکنش و بازگشت بازار همراه خواهد شد. در واقع بریک اوت‌ها بر اساس عرضه و تقاضای حاکم بر بازار اتفاق می‌افتند. به عبارت دیگر، بازگشت قیمت در هر سقف، نقطه مقاومت در برابر افزایش قیمت و بازگشت آن در هر کف قیمت، منطقه حمایتی را به همراه دارد.

گاهی بازار نسبت به این سقف‌ها و کف‌ها واکنشی نشان نمی‌دهد. وقتی معامله‌گران به این سطوح می‌رسند، در منطقه مقاومت سفارش خرید و در منطقه حمایت سفارش فروش انجام می‌دهند.

به طور کلی، خریدهای قبل از شکل گیری و ظهور یک روند خنثی نشان دهنده نوسانات کم در بازار است. بنابراین در صورت مشاهده شکل گیری روند خنثی در بازار، می‌توان منتظر بریک اوت هر یک از قیمت‌های حمایتی یا مقاومتی بود.

نمونه بریک اوت روی چارت

استراتژی بریک اوت چیست؟

بسیاری از معامله گران از بریک اوت به عنوان یک استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند و ترید خود را با استفاده از آن انجام می‌دهند. بریک اوت در نمودارهای قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از یک سقف یا کف به یک سقف یا کف جدید حرکت می‌کند.

در استراتژی بریک اوت، معامله گران سفارش خرید خود را در نقطه‌ای بالاتر از سقف اصلی یا سفارش فروش خود را در نقطه‌ای پایین تر از کف اصلی قرار می‌دهند. زمانی که سفارشات خرید و فروش ثبت می‌شوند، بریک اوت رخ می‌دهد.

اگر قیمت در نمودار نتواند از حد بالا و پایین قیمت (سقف و کف) عبور کند، به سقف و کف جدید نرود و برخلاف آنها حرکت نکند، معامله گران متوجه این موضوع شده و سفارش خرید و فروش خود را لغو می‌کنند. در واقع، این استراتژی بر اساس تعریف بریک اوت استفاده می‌شود و تریدرها از آن برای به دست آوردن موقعیت‌های معاملاتی به دلیل حرکات سریع قیمت هنگام وقوع بریک اوت استفاده می‌کنند.

با این استراتژی معاملاتی، تریدرها باید بسیار مراقب باشند تا به درستی خطاهای مداوم یا تکرار شونده را شناسایی کرده و با استفاده از استراتژی بریک اوت وارد معامله شوند. بنابراین برای استفاده از این استراتژی معاملاتی باید نسبت به باگ‌های فیک هشیار بود. بنابراین، تسلط به اصول تحلیل تکنیکال در موفقیت ترید در بازار فارکس اهمیت زیادی دارد.

جفت ارز پوند – دلار

جفت ارز پوند – دلار(GBP-USD) یک جفت ارز اصلی در بازار فارکس است که نرخ مبادله پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا را نشان می‌دهد. این جفت ارز یکی از پرمعامله‌ترین جفت ارزها در فارکس محسوب می‌شود و بسیار نقد شونده است، زیرا پوند و دلار واحد پول بزرگترین اقتصادهای جهان، انگلستان و ایالات متحده هستند. در این جفت ارز، دلار آمریکا ارز ثانویه و پوند انگلیس ارز پایه است. به طور خلاصه، نرخ مبادله GBPUSD نشان می‌دهد که برای خرید یک پوند انگلیس چند دلار آمریکا لازم است.

به عنوان مثال، اگر پوند در حال حاضر با 1.4000 معامله شود، به این معنی است که هر 1.4 دلار برابر با یک پوند انگلیس خواهد بود. بنابراین اگر در نمودار پوند دلار قیمت در حال افزایش باشد، این حرکت رو به بالا یعنی پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا در حال افزایش است. برعکس این موضوع نیز اتفاق می‌افتد، اگر قیمت در حال کاهش باشد، این یک حرکت نزولی است که نشان می‌دهد قیمت پوند در برابر دلار کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، ارزش دلار آمریکا در برابر پوند انگلیس در حال افزایش است. بسیاری از معامله گران فارکس جفت ارز پوند – دلار را به عنوان (Cable) کابل می‌شناسند.

ارزش دلار آمریکا در برابر پوند انگلیس

استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول برای بازار سهام و فارکس

این استراتژی صرفا بر اساس کندل‌ها و ساعت‌های معین در نمودار ساعتی پوند-دلار طراحی شده است و با توجه به موقعیت قیمت در ساعات اولیه، می‌توان برخی تغییرات روند را با احتمال 90 درصد پیش بینی کرد. سود به دست آمده از این استراتژی می‌تواند از ۲۰ پیپ تا ۱۰۰ پیپ باشد. در ادامه استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول را بررسی می‌کنیم:

  • نقطه ورود: ابتدا دو خط افقی در بالا و پایین محدوده حرکت GBP/USD در بازه زمانی پنج ساعته از ساعت 1 صبح به وقت شرقی تا 2 بامداد EST را ترسیم می‌کنیم که از 6 صبح تا 7 صبح به وقت گرینویچ است. 5 دقیقه دیگر به بازار نگاه می‌کنیم. معامله را با اولین کندل که به طور کامل و بدون برخورد تشکیل شده است شروع می‌کنیم.
  • خرید: زمانی که کندل بالاتر از محدوده بسته شد، شروع به معامله در بالای کندل مورد نظر می‌کنیم و خرید انجام می‌دهیم.
  • فروش: زمانی که کندل کمتر از محدوده بسته شد، در پایین کندل مورد نظر شروع به معامله می‌کنیم و موقعیت فروش باز می‌کنیم.
  • نقطه خروج: خروج از معامله با رسیدن به حد ضرر و حد سود اتفاق می‌افتد. می‌توانیم حد ضرر را پس از رسیدن به سود مورد نظر به نقطه ورودی منتقل کنیم و اجازه دهیم تا جایی که انتظار داریم پیش برود.

استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول

سخن پایانی

بریک اوت یکی از اصطلاحات بازارهای مالی است و زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از سطح حمایت یا مقاومت در روند نمودار عبور کند و بتواند به سمت دیگر سطح حمایت یا مقاومت برسد. در استراتژی بریک اوت، معامله گران سفارش خرید خود را در نقطه‌ای بالاتر از سقف اصلی یا سفارش فروش خود را در نقطه‌ای پایین تر از کف اصلی قرار می‌دهند. زمانی که سفارشات خرید و فروش ثبت می‌شوند، بریک اوت رخ اتفاق می‌افتد.

 جفت ارز پوند – دلار(GBP-USD)  یک جفت ارز اصلی فارکس است که نرخ مبادله پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا را نشان می‌دهد. استراتژی بریک اوت پوند در ساعت اول بر اساس کندل‌ها و ساعت‌های معین در نمودار ساعتی پوند-دلار طراحی شده است و با توجه به موقعیت قیمت در ساعات اولیه، می‌توان برخی تغییرات روند را با احتمال 90 درصد پیش بینی کرد.

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات