یکشنبه, اکتبر 20, 2024

تفاوت باینری آپشن و فارکس چیست؟

یکی از سوالاتی مهم فعالان بازار فارکس این است که تفاوت بازار فارکس و باینری آپشن در چیست؟ هنگام بررسی معاملات فارکس و باینری آپشن، درک شباهت­ ها و تفاوت­ ها بسیار مهم است. در اینجا ما تعاریف باینری آپشن و معاملات فارکس، سیگنال ها، تفاوت­ های استراتژی و موارد دیگر را به شما خواهیم گفت. بنابراین، قبل از شروع معاملات فارکس یا باینری آپشن، باید بدانید که کدام یک برای نیازهای شما بهتر است. قبل از بررسی تفاوت­ ها، ابتدا به شناخت هر کدام از آنها بپردازیم.

بازار جهانی فارکس چیست؟

فارکس یا بازار تبادل ارز خارجی نقد شونده ­ترین و فعال­ ترین بازار در جهان است که حجم معاملات روزانه بیش از تریلیون ­ها دلار است. در معاملات فارکس یک ارز به ارز دیگر تبدیل می­ شود و شامل پیش‌بینی حرکت بین این دو ارز است. مانند ارز یورو در مقابل دلار آمریکا (EUR/USD) است که می‌تواند تحت تأثیر تغییرات عرضه و تقاضای جهانی قرار گیرد. بازار فارکس فرصت­ های معاملاتی را به صورت 24 ساعته و در تمام ساعات شبانه روز ارائه می دهد. در فارکس شرکت­ ها، بانک­ ها، موسسات مالی و اشخاص حقیقی به معامله ارزها از جمله دلار، پوند، یورو و سایر ارزها می­ پردازند.

نقدینگی: به دلیل حجم معاملاتی بالا در روز، معاملات و گزینه­ های زیادی را می­ توانید انجام دهید.

تنوع جفت ارزها: بازار فارکس دارای جفت ارزهای بسیاری است. جفت ارزهای اصلی، جفت ارزهای فرعی و جفت ارزهای غیر معمول. در اینجا شما ارزهایی دارید که از هفت ارز اصلی جهان سرچشمه می­ گیرند. هرچه گزینه­ های بیشتری در بازارهای مالی وجود داشته باشد، فرصت­ های بیشتری برای کسب سود وجود خواهد داشت.

دسترسی: بازار بین المللی فارکس به راحتی و در هر مکانی در دسترس است. در 24 ساعت شبانه روز و در 5 روز از هفته باز می ­باشد. در نتیجه، شما تصمیم می گیرید که چه زمانی و چگونه معامله کنید.

کمیسیون کم: معاملات در بازار فارکس در مقایسه با سایر بازارهای مالی، هزینه و کارمزد نسبتاً پایینی را ارائه می دهد. در واقع، برخی از شرکت‌ها اصلاً کارمزد دریافت نمی‌کنند، شما فقط اسپرد پیشنهادی یا درخواستی را پرداخت می‌کنید.

عواملی که ذکر کردیم، فارکس را به بازاری پرقدرت و یک بازار کاملاً رقابتی تبدیل کرده ­اند. نقدینگی بالا و قابلیت دسترسی سریع به این بازار، این امکان را می دهد که به شرایط موجود در مورد ارز دیجیتال به افراد در زمان سریع و مناسب پاسخ دهد.

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن بازار مالی است که در آن معامله ارز و سهام به صورت آنلاین انجام می ­شود. به عبارتی، معاملات باینری آپشن شامل سرمایه گذاری در دارایی­ هایی مانند ارز، کالا یا سهام برای یک دوره از پیش تعیین شده است. این دوره معمولاً بین یک دقیقه تا چند ساعت است. اگرچه زمان انقضای طولانی­ تری نیز ممکن است داشته باشد.

بازار فارکس

برخلاف معاملات فارکس، زمان انقضاء، سود و زیان معامله­ گر از قبل تعیین می­ شود. سپس سرمایه­ گذار سود خود را دریافت می کند یا سرمایه خود را از دست می دهد. اگر پیش بینی­ های معامله­ گران درست باشد، می توانند تا 95 درصد سود کنند. با این حال اگر پیش بینی آنها اشتباه باشد، می توانند تا 100 درصد سرمایه اولیه خود را از دست بدهند. در این بازار شما یا برنده می­ شوید یا می­ بازید، گزینه دیگری وجود ندارد. معامله­ گران باید در بازه زمانی کاملاً مشخص و از پیش تعیین شده معامله خود را انجام دهند.

نکاتی درمورد باینری آپشن:

  • باینری آپشن یک مبلغ پرداخت و ضرر ثابت را تعیین می کند.
  • بیشتر معاملات باینری آپشن خارج از ایالات متحده آمریکا انجام می ­شود.
  • اگر پیش بینی­ های معامله­ گران درست باشد، سود می ­کنند و اگر نادرست باشد، ضرر می­ کنند.
  • باینری آپشن “دودویی” در نظر گرفته می شود؛ زیرا تنها دو نتیجه ممکن در معامله وجود دارد، یا سودی که از قبل مشخص شده را به دست می ­آورید یا پولی را که برای باز کردن معامله پرداخت کرده­ اید از دست می­ دهید.

چگونه باینری آپشن را معامله کنیم؟

  1. روندهای بازار را کاملاً بشناسید.
  2. بازاری را که می­ خواهید در آن معامله کنید، انتخاب کنید.
  3. قیمت سود و ضرر را انتخاب کنید.
  4. معامله خود را انجام دهید.

معامله باینری آپشن یک فرآیند ساده است، اما درک نکات و انتخاب فرصت­های معاملاتی مناسب برای شما نیازمند تحقیق و کمی کار در بازارها است. باید یاد بگیرید که چگونه باینری آپشن را معامله کنید. سپس استراتژی­ های معاملاتی باینری آپشن متناسب با شرایط خود را پیدا کنید و اخبار درمورد بازارهای مالی را دنبال کنید و به روز باشید.

انواع باینری آپشن

در ابتدا، در باینری آپشن یک روش برای انجام معامله وجود داشت. اما امروزه روش­ های زیر به انجام پیش بینی دقیق ­تر کمک می­ کنند. به هر حال این روش ­ها تاثیری بر دو حالته بودن باینری آپشن ندارند و همیشه حد سود و ضرر در همه آن ­ها ثابت است. در ادامه با آن­ ها آشنا می­ شویم.

روش One Touch

یکی از انواع روش ­های معاملاتی باینری آپشن، روش one touch است. این روش به گونه­ ای است که با معامله ­گر قردادی بسته می­ شود. در صورت رسیدن قیمت هر سهم به قیمت پیش بینی شده حتی برای یک لحظه، سود به دست آمده به حساب معامله گر واریز شود. البته ممکن است در این روش سود کمتری پرداخت شود. این نکته را در نظر داشته باشید که زمان بندی در این روش از اهمیت بالایی برخوردار است

روش No Touch

این روش درست نقطه مقابل روش بالایی است. در این روش معامله­ گر حرفه ای پیش بینی می ­کند که قیمت در یک محدوده زمانی معین­ هرگز یک بار هم به قیمتی که مشخص شده است نخواهد رسید. به این نکته توجه کنید که در صورتی که حتی برای یک بار هم قیمت هر سهم به قیمتی که گفته شده در آن معامله برسد، شما معامله را اشتباه پیش بینی کردید و سرمایه ­تان را از دست داده ­اید.

روش Range/Boundary

در این روش به جای در نظر گرفتن یک قیمت دقیق، یک محدوده برای پیش بینی معاملات خود در نظر می­ گیرید. در صورت رسیدن قیمت به محدوده مورد نظر سود می ­کنید، در غیر این صورت ضرر می­ کنید. این روش به عنوان In/Out نیز می­ شناسند.

این روش خود به دو نوع تبدیل می ­شود:

  • Range Trade
  • Out of Range Trade

در Range trade شما یک بازه قیمتی مشخص می ­کنید و بر اساس پیش بینی که کردید نوسان ارز مورد نظر فقط در همان بازه باقی مانده و از آن محدوده خارج نمی شود. اما در Out Of Range اگر قیمت از بازه مشخص شده خارج شود، معامله ­گر سود بدست می ­آورد.

روش نردبان (Ladder)

روش نردبان نسبت به سایر روش ­ها جدیدتر است. در این روش، به جای در نظر گرفتن قیمت کنونی سهم برای انجام پیش بینی قبل از معامله، براساس قیمت احتمالی سهم در آینده معامله می کنید. به دلیل اینکه پیش بینی­ های متعددی انجام می ­شود به آن روش نردبانی می ­گویند. شما با پیش بینی ­های درستی که انجام می ­دهید به پله بعدی می­ روید.

مزایای قراردادهای باینری آپشن

مانند هر نوع ابزار مالی، هنگام معامله باینری آپشن همیشه مزایا و محدودیت­ هایی وجود خواهد داشت. برخی از مزایای معامله باینری آپشن عبارتند از:

  1. فرصتی برای به دست آوردن سود بدون توجه به مثبت یا منفی بودن بازار. بسته به پیش بینی خود می توانید خرید یا فروش کنید.
  2. شما قبل از معامله از تمام نتایج ممکن مطلع هستید و این موضوع به شما این امکان را می­ دهد ریسک خود را به طور موثر مدیریت کنید.
  3. اگر در زمینه بازار مالی تازه­ کار هستید، قراردادهای باینری آپشن می ­تواند گزینه خوبی برای معامله ­گران باشد. به همین ترتیب، اگر معامله­ گر باتجربه ­تری هستید، می­ تواند بخش اصلی معاملات شما را تشکیل دهد.
  4. گزینه بستن زود هنگام معامله برایتان فراهم است. اگر می­ خواهید یک معامله را زودتر ببندید تا سود خود را حفظ کنید یا ضرر خود را محدود کنید، می توانید معامله دیگری انجام دهید.

برخی از نکاتی که برای محافظت از خود قبل از معامله با قراردادهای باینری آپشن باید در نظر بگیرید:

  • باید در معاملات خود انضباط داشته باشید. باید با نظم پیش بروید و ریسک خود را مدیریت کنید.
  • آموزش­ های مربوط به باینری آپشن را شروع کنید و استراتژی­ های مربوط به آن را یاد بگیرید.
  • بعد از آموزش کامل، باید خود را در کار قرار دهید. اگر می‌خواهید به یک معامله‌گر موفق تبدیل شوید، باید بازارها را بشناسید، کار کنید و یک برنامه معاملاتی واضح تهیه کنید.

تفاوت­های فارکس و باینری آپشن

  1. دسترسی و محدودیت زمانی:

در بازار فارکس شما محدودیت زمانی ندارید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، بازار بین المللی فارکس در طول شبانه روز و در پنج روز از هفته باز است. معامله ­گر تحلیل خود را انجام داده، سپس مقدار سود و ضرر را مشخص می ­کند. در آخر معامله خود را انجام می­ دهد.

اما در باینری آپشن محدودیت زمانی وجود دارد. شما در طول زمانی که از قبل تعیین کردید، یا سود می­ کنید یا ضرر.

  1. نوسانات و ریسک

بازار فارکس بسته به عوامل مختلفی که بر عرضه و تقاضا تأثیر جفت ارزها می‌گذارند، مانند عوامل اقتصادی و سیاسی کشورها، حرکت می‌کند و در نوسان است. این امر سبب شده است تا بازار ارز دارای نوسان ­های بسیاری باشد و معاملات در فارکس را غیرقابل پیش بینی کند.

اما در باینری آپشن ، معامله­ گر سود و زیان را از قبل تعیین می­ کند. به همین دلیل است که معاملات کمتر تحت تأثیر نوسانات بازار قرار می­ گیرند. همچنین ریسک کمتری در معاملات وجود دارد، زیرا ضررها در همان اول محدود شده اند. با این حال، در همین بازار هم نیاز به مدیریت ریسک وجود دارد.

  1. سودآوری

در بازار فارکس به دلیل نوسانات بسیار جفت ارزها، می­تواند بازدهی و سود بیشتری به دست آورید. همچنین اگر تجربه کافی نداشته باشید، ضررها نیز بیشتر می­ شود.

باینری آپشن معمولاً سود محدودی دارد و به اندازه فارکس سود آور نیست، اما ریسک کمتری نیز دارند. سرمایه گذاری در باینری آپشن محدود است.

  1. هزینه ها

هنگام معامله در فارکس، کارمزدها معمولاً به صورت اسپرد یا کمیسیون تعیین شده توسط شرکت کارگزاری آنلاین می­ باشد و بسته به نوع آن متفاوت است.

در باینری آپشن هزینه­ ها معمولاً در پرداخت نهایی هنگام معامله لحاظ می شوند. البته، برخی از کارگزاران کارمزد کمتری نسبت به سایرین ارائه می ­دهند، اما معامله­ گران معمولاً قبل از ورود به معامله از هزینه­ ها اطلاع دارند.

  1. محدودیت کنترل بر معاملات

بازار فارکس از انعطاف پذیری بالاتری در ورود، اصلاح یا خروج یک معامله دارد و این برای معامله ­گران از ارزش بیشتری برخوردار است. با این حال، این بدان معناست که اگر معاملات به درستی تحلیل و بررسی نشود، ممکن است درصد خطا و ریسک بالایی در آن وجود داشته باشد و معامله ­گر سرمایه خود را از دست بدهد. بنابراین، نیاز به کسب مهارت در تحلیل تکنیکال هم وجود دارد.

در معاملات باینری کنترل بیشتری وجود دارد. سود و زیان از قبل تعیین شده است. معامله­ گر هنگامی که معامله ­ای را شروع می­ کند، دیگر تا پایان یافتن معامله کنترلی برروی آن ندارد. این بدان معناست که معامله ­گر ریسک کم تری می­ کند و درصد کمتری برای خطا در معامله وجود دارد.

کدام بهتر است؟ فارکس یا باینری آپشن

مهم­ ترین چیزی که در جواب به این سوال باید در نظر بگیرید، نیاز خود در بازار مالی است. هر دو دارای معایب و مزیت­ هایی هستند  و انتخاب یکی از این بازارها بستگی به نیاز شما دارد. اگر به دنبال سود بیشتر و انعطاف ­پذیری در زمان انجام معاملات هستید، و زمان کافی برای تحلیل و نظارت دقیق بر پیدا کردن موقعیت­ های مناسب ارزها دارید، معاملات فارکس ممکن است بهتر نیازهای شما را برآورده کند. در مقابل، اگر به دنبال یک سیستم معاملاتی مالی ساده هستید که به زمان و ریسک کمتری نیاز دارد، معاملات باینری آپشن می­تواند گزینه معقول­ تری باشد.

فارکس در برابر باینری آپشن

سخن پایانی

بازار ارزهای دیجیتال یک بازار بزرگتر و نقد شونده ­تری نسبت به بازارهای سهام و اوراق است. در واقع، فرصت­ هایی که در معاملات وجود دارد منجر به سود می ­شود،  و همین موضوع این بازار را برای معامله­ گران بسیار جذاب کرده است. بهترین استراتژی برای تجارت فارکس وجود ندارد. با این حال، در زمان مناسب معامله کنید و نوسانات و نقدینگی را در خط مقدم فرآیند تصمیم گیری خود نگه دارید. این قوانین کلی را برای معاملات خود دنبال کنید. اکثر معامله ­گران تازه کار می­ خواهند سریع ­تر به سود برسند. کسب درآمد از بازارهای مالی آسان نیست. همه آن­ها نیاز به دانش، آگاهی و تمرین کافی دارند.

اگرچه بازار باینری آپشن هیجان انگیز و پویا است، اما برای معامله در این بازار باید از این صفحه و سایر منابع آموزشی به عنوان راهنما استفاده کنید. آیا معامله باینری آپشن می ­تواند شما را ثروتمند کند؟ از نظر تئوری، بله. مانند هر نوع معامله ­ای می ­تواند، اما در واقع مهارت و تمرین زیادی می­ خواهد.

هیچ بحثی در مورد کسب سود از بازارهای مالی وجود ندارد، اما برای رسیدن به آن، به یک کارگزار فارکس، یک استراتژی موثر و آموزش قوی، مانند منابعی که ما در اینجا ارائه می­ دهیم، نیاز دارید. شروع با سرمایه کم و اطمینان از اینکه می‌توانید به راحتی سود کنید، اولین قدم برای انجام یک معامله عالی و آزمون توانایی‌های شماست. مطمئن باشید که به هیچ کارگزار یا شخصی که سود سریع را تضمین می­ کند مورد اعتماد نیست. چیزی به نام سود تضمین شده در هیچ بازار مالی وجود ندارد.

سوالات متداول

بازار فارکس چیست؟

بازار فارکس شامل قیمت دو ارز مانند پوند و دلار است. در این بازار یک ارز به ارز دیگر تبدیل شده که به منظور معامله کالاها، سرمایه گذاری اشخاص و بنگاه­ ها صورت می­ گیرد. البته بیشترین حجم معاملات جفت ارزها به منظور کسب سود از معامله صورت می ­گیرد.

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن یک ابزار مالی ساده است اما درک نکات و انتخاب فرصت ­های معاملاتی مناسب برای شما نیازمند تحقیق و کمی کار در بازارهای مالی است. معاملات گزینه ­های باینری را می­ توان در طیف وسیعی از بازارهای مالی معامله کرد. زمان انقضاء، سود و زیان معامله­ گر در این معامله از قبل تعیین می­ شود. سپس سرمایه­ گذار سود خود را دریافت می­ کند یا سرمایه خود را از دست می­ دهد.

معاملات فارکس در مقابل گزینه های باینری، کدام بهتر است؟

انتخاب اینکه کدام یک بهتر است به نیاز شما بستگی دارد. معاملات فارکس از ثبات کمتری برخوردار است. همچنین به زمان بیشتری برای تحقیق در بازار نیاز دارد و امکان معاملات اهرمی را فراهم می سازد. باینری آپشن به شما امکان می­ دهد در بازارهای مالی متعدد که در آن هزینه ها و ریسک ها از ابتدا مشخص است، معامله کنید.

تجارت فارکس را شروع کنیم یا باینری آپشن؟

در نظر بگیرید که آیا به دنبال یک بازار مالی ساده هستید و می­خواهید ریسک کمتری در معاملات داشته باشید؟ برای معامله­ گران فعالی که به دنبال سود بیشتری هستند، معاملات فارکس ممکن است گزینه بهتری باشد و همچنین سود بیشتری برایتان داشته باشد. از سوی دیگر، باینری آپشن ساده تر از فارکس است و حضور در بازارهای متعدد را برایتان آسان می کنند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می­توانید هر دو را با یک حساب آزمایشی امتحان کنید.

بهترین کارگزاران باینری آپشن و معاملات فارکس چه کسانی هستند؟

می ­توان گفت صدها کارگزار فارکس و باینری آپشن به صورت آنلاین در دسترس شما هستند. پیدا کردن بهترین کارگزار می­ تواند برایتان یک چالش باشد. برای اینکه یک کارگزاری مطمئن پیدا کنید، حتما تحقیقات کافی درمورد این موضوع داشته باشید.

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات