یکشنبه, اکتبر 20, 2024

بهترین سایت‌ های تحلیل فارکس کدام است؟

افرادی که به سرمایه‌ گذاری در بازار فارکس علاقه‌مند هستند، باید بهترین منابع تحلیل فارکس را شناسایی کنند و با استفاده از آن‌ها معاملات پر سودی انجام دهند. اگر می‌خواهید با لیستی از بهترین سایت‌ های تحلیل فارکس آشنا شوید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی بهترین سایت‌ های تحلیل فارکس

وب‌ سایت‌ هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، هر کدام مرجع بسیار خوبی برای آموزش و تحلیل فارکس محسوب می‌شود و بسیاری از تحلیل‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرد توسط معامله‌ گران حرفه‌ای ارائه شده است.

این وبسایت ها شامل

  • سایت تریدینگ ویو
  • سایت بیبی پیپس
  • سایت فین ویز
  • سایت فارکس فکتوری
  • سایت مارکت ۲۴ اوکلاک
  • سایت اینوستوپدیا
  • سایت اف ایکس استریت
  • وب‌ سایت دیلی اف اکس

در ادامه توضیحات درباره هر کدام از این سایت های تحلیل فارکس ارائه کرده ایم:

سایت تریدینگ ویو (Trading View)

وب‌ سایت تریدینگ ویو یکی از بهترین سایت‌ های تحلیل فارکس محسوب می‌شود و همین‌طور که از نام وب‌ سایت یعنی Trading view مشخص است، کاربران می‌توانند انواع تحلیل‌های سایر معامله‌ گران و تحلیل‌گران بازار را مشاهده (view)  کنند. کاربران با ثبت‌نام در این وب‌ سایت به‌صورت رایگان می‌توانند به نمودار جفت ارزها، طراحی شاخص‌ها با استراتژی شخصی و انواع اخبار  و تحلیل فاندامنتال دسترسی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که برای دسترسی به تمام امکانات سایت، باید اشتراک تهیه کنید.

trading view website

سایت بیبی پیپس (Babypips.com)

سایت بیبی پیس پا به پای شما در یادگیری تحلیل‌ فارکس خواهد آمد و به‌ همین دلیل از Baby در نام خود استفاده کرده است. یعنی کودکی که قرار است پرورش دهد و به سؤالات او در زمینه بازار فارکس پاسخ دهد. محتوای این وب‌ سایت به موضوعاتی از جمله اخبار، معاملات (تحلیل تکنیکال، روان‌شناسی معامله گری، سیستم‌های معامله‌ گری و ایده‌های معامله) آموزش، ابزارها (محاسبه، نقاط پیوت، سود و زیان، انداز واحد پیپ و حجم معامله) تقویم اقتصادی و انجمن تقسیم می‌شود.

سایت فین ویز (FINVIZ)

فین ویز یا همان financial visualizations برای افرادی طراحی شده که تمایل دارند در کمترین زمان، نظارت کلی به این بازار داشته باشند. اطلاعات این وب‌ سایت شامل قدرت ارزها، جفت‌ ارزها، نمودارهای تحلیلی فارکس در زمینه ارز و سهام می‌شود.

سایت فارکس فکتوری (Forexfactory.com)

یکی دیگر از بهترین‌ سایت‌ تحلیل فارکس، وب‌ سایت فارکس فکتوری بوده که برای افراد حرفه‌ای در بازار فارکس طراحی شده است. این وب‌ سایت جدیدترین اخبار اقتصادی روز دنیا و اتفاقاتی را که می‌تواند در فارکس تأثیرگذار باشد، منتشر می‌کند. کاربران با مراجعه به این وب‌ سایت می‌توانند نمای کلی از بازار داشته باشند، اطلاعات مربوط به اسپردهای کارگزاری‌های فارکس مختلف را مشاهده کنند، به تقویم اقتصادی دسترسی پیدا کنند و از تمامی اخبار اقتصادی مطلع شوند. همچنین می‌توانند معاملاتی که توسط معامله‌ گران دیگر انجام می‌شود، مشاهده کنند. ثبت‌نام و استفاده از موارد بالا در این وب‌ سایت رایگان است.

سایت مارکت ۲۴ اوکلاک (Market 24h Clock)

این وب‌ سایت برای مطلع کردن کاربران نسبت به ساعات معاملات طراحی شده است. ممکن است برخی کاربران نسبت به ساعت بازار بین‌الملل اطلاعاتی نداشته باشند  ندانند که کدام جفت ارزها برای معامله بهتر هستند. این وب‌ سایت به کاربران خود اطلاع می‌دهد که در چه ساعتی، چه بازارهایی باز شده و چه بازارهایی بسته می‌شوند.

24 market website

سایت اینوستوپدیا (Investopedia.com)

وب‌ سایت اینوستوپدیا یکی از بهترین سایت‌ تحلیل فارکس است و برای علاقه‌مندان به یادگیری فارکس، مرجعی جامع محسوب می‌شود. اگر قصد دارید تحلیل بهتری نسبت به معاملات بازار فارکس داشته باشید، می‌توانید از امکانات این وب‌ سایت به‌صورت رایگان بهره ببرید. وب‌ سایت اینوستوپدیا دارای ماشین محاسبه نوسانات فارکس بوده و با ارائه نوسانات مهم و بازار و داده‌های همبستگی جفت ارزها به کاربران، به آن‌ها در انجام کمک می‌کند.

سایت اینوستینگ (Investing)

وب‌ سایت اینوستینگ اخبار فاندامنتال، سیگنال‌ها و تحلیل‌های بازار فارکس را به‌صورت روزانه منتشر کرده و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این وب‌ سایت در حقیقت شبیه به یک شبکه اجتماعی است که کاربران آن را معامله‌ گران و فعالان بازار فارکس تشکیل می‌دهند. در این وب‌ سایت این افراد می‌توانند اطلاعات خود را با یکدیگر تبادل کنند و تحلیل‌های شخصی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی تا حد زیادی به تریدر در شناسایی احساسات بازار و تحلیل سنتیمنتال کمک می کند.

سایت اف ایکس استریت (FX Street)

یکی دیگر از بهترین سایت‌ تحلیل فارکس اف ایکس استریت نام دارد. این وب‌ سایت یک مرجع قوی برای ارائه تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال در بازار فارکس محسوب می‌شود و کاربران می‌توانند از تمامی این تحلیل‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنند. همچنین این وب‌ سایت اخبار روز اقتصادی را به‌صورت لحظه‌ای منتشر می‌کند و مقالات و وبینارهای آموزشی مفیدی را به کاربران ارائه می‌دهد. برای دسترسی به ویدئوهای تحلیلی هفتگی فارکس، وبینارهای آموزشی، تحلیل کاربران از بازار، تقویم اقتصادی و… باید اشتراک سایت را خریداری کنید.

سایت ریت اف ایکس (Ratesfx)

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک تریدر و معامله‌ گر حرفه‌ای در بازار فارکس فعالیت کنید، باید نسبت به نرخ لحظه‌ای جفت ارزها آگاه باشید. وب‌ سایت ratesfx یک منبع جامع و معتبر برای ارائه این تغییرات محسوب می‌شود و تغییر نرخ‌ها را به‌صورت لحظه‌ای در وب‌ سایت خود منتشر می‌کند. در این وب‌ سایت علاوه بر مشاهده تغییر قیمت لحظه‌ای، می‌توانید به تاریخچه قیمت‌ها و پیش‌بینی قیمت‌های بعدی جفت‌ارزها دسترسی داشته باشید.

وب‌ سایت دیلی اف اکس (Dailyfx)

این وب‌ سایت ابزاری برای تحلیل سنتیمنتال محسوب می‌شود. این وب‌ سایت دارای ابزاری به نام outlook بوده که برای تحلیل سنتیمنتال استفاده می‌شود. اگر به‌عنوان یک تریدر از تحلیل سنتیمنتال استفاده می‌کنید، این وب‌ سایت مرجع خوبی برای شما محسوب می‌شود. عملکرد این وب‌ سایت به این صورت است که پوزیشن‌های کاربران سایت را بررسی کرده و درصد گاوی یا خرسی بودن آن‌ها بر روی یک جفت ارز بخصوص را نمایش می‌دهد؛ با استفاده از این اطلاعات می‌توانید تعیین کنید که آیا برای فروش یا خرید یک جفت ارز موقعیت مناسبی است یا خیر.

dailyFX website

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی بهترین سایت‌ تحلیل فارکس پرداختیم. همان‌طور که مشاهده کردید، هر کدام از این وب‌ سایت با وجود شباهت‌هایی به یکدیگر دارند، دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. به‌عنوان مثال یک فرد حرفه‌ای باید برای دسترسی همه جانبه به بازار فارکس به وب‌ سایت تریدینگ ویو، برای اطلاع از اخبار اقتصادی روز دنیا به فارکس فکتوری، برای تبادل با سایر تریدرها به وب‌ سایت اینوستینگ، برای آموزش مقدماتی به وب‌ سایت بیبی‌پیپس و برای اطلاع از ساعت معاملاتی بازارها به وب‌ سایت مارکت ۲۴ اوکلاک مراجعه کند.

پس می‌توان گفت که یک معامله‌ گر حرفه‌ای باید با تمامی این مرجع‌ها و منبع‌ها آشنا باشد و بتواند از اطلاعات مفید هر کدام از آن‌ها در زمان درست استفاده کنید. علاوه بر این، باید دانش کافی نسبت به زبان انگلیسی داشته باشد. نکته امیدوارکننده این است که بیشتر این منابع اطلاعات خود را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند و علاقه‌مندانی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند می‌توانند با خیال آسوده از این منابع استفاده کنند.

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات