یکشنبه, اکتبر 20, 2024

اسکالپ تریدینگ چیست؟

اسکالپ تریدینگ یکی از انواع استراتژی‌های معاملاتی در بازارهای مالی است. ترید یکی از راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی است و روش‌های مختلفی برای معامله در بازارهای مالی وجود دارد. یکی از روش‌های معاملاتی پر ریسک در بازارهای مالی، اسکالپ تریدینگ است. با توجه به اینکه یکی از ویژگی‌های تریدرهای موفق آشنایی کامل با انواع استراتژی‌های معاملاتی است، تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد اسکالپ تریدینگ صحبت کنیم.

اسکالپ تریدینگ چیست؟

استراتژی اسکالپ تریدینگ برای بهره‌مندی از نوسانات کوچک و کوتاه مدت قیمت طراحی شده است. تحلیلگرانی که از این استراتژی برای معاملات خود استفاده می‌کنند روزانه بین 10 تا 100 معامله انجام می‌دهند و بر این باورند که سود بردن از نوسانات کوچک بازار فارکس راحت‌تر از دنبال کردن و سود بردن از نوسانات بلند مدت بازار است.

معامله‌گرانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند اسکالپر نامیده می‌شوند.

اگر با استفاده از استراتژی‌های مناسب از ضررهای بزرگ جلوگیری شود، آن بُردهای کوچک می‌توانند در نهایت به بردهای بزرگ تبدیل شوند. در این استراتژی، معامله‌گران از نوسانات قیمتی کوچک بهره می‌برند و از تحلیل تکنیکال، الگوهای کندل استیک و MACD  به عنوان ابزار معاملاتی استفاده می‌کنند.

اصول اولیه اسکالپ تریدینگ

در استراتژی اسکالپینگ یا معاملات اسکالپ، معامله‌گران فارکس از موقعیت‌هایی با حجم بالاتر استفاده می‌کنند تا در بازه‌های زمانی بسیار کوتاه، سود به دست آورند. این معاملات در یک روز انجام می‌شوند. هدف اصلی در این روش خرید یا فروش یک ارز یا دارایی با قیمت مناسب و سپس فروش آن به ارزش بالاتر و در نتیجه کسب سود است.

زمان نگهداری دارایی مورد نظر با استفاده از این روش از چند ثانیه تا چند دقیقه متغیر است و گاهی اوقات می‌تواند چندین ساعت طول بکشد. با این حال، در این روش تمام موقعیت‌های باز قبل از بسته شدن بازار در بازه زمانی روزانه بسته می‌شوند.

ویژگی ‌های اسکالپ تریدینگ

این روش برای افراد باهوش با عملکردی سریع مناسب است. زیرا برای تصمیم گیری در مورد زمان‌بندی، ورود و خروج و سفارش به موقع نیاز به دقت و سرعت بالایی دارد. در این شرایط، معامله‌گران با استفاده از تراکنش‌های مارجین با اهرم 1 تا 4 و با بیشترین حجم موقعیت در کمترین زمان، سعی می‌کنند سود حاصل از معامله خود را به حداکثر برسانند. این امر مستلزم استفاده از تایم فریم‌های کوتاه مدت است، به عنوان مثال یک دقیقه تا پنج دقیقه.

اسکالپرها یا یک دارایی را با قیمت پایین می‌خرند و آن را با قیمت بالاتر می‌فروشند، یا یک دارایی را خریداری می‌کنند و با باز کردن موقعیت لانگ آن را با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند. همچنین آن‌ها می‌توانند در این شرایط با باز کردن موقعیت شورت، دارایی مورد نظر را با قیمت پایین‌تر بفروشند. این نوع تراکنش‌ها در هنگام سفارش نیاز به سرعت بسیار بالایی دارند. بنابراین لازم است این نوع تریدرها از روش‌های سفارش سریع یا ربات‌های معامله‌گر برای موفق شدن در معامله و کسب سود استفاده کنند.

اسکالپینگ بر اساس تحلیل تکنیکال و نوسانات کوتاه مدت قیمت انجام می‌شود. با توجه به استفاده از معاملات مارجین و اهرمی در این استراتژی، این روش یکی از روش‌های معاملاتی پر ریسک محسوب می‌شود.

برخی از رایج‌ترین اشتباهات در بین تریدرهای اسکالپ عبارتند از: استفاده از استراتژی معاملاتی نامناسب، در نظر نگرفتن حد ضرر، استفاده از اهرم بالا، تاخیر در ورود به معامله، تاخیر در بیرون آمدن از معامله و باز کردن پوزیشن‌های زیاد.

با توجه به روش معاملاتی در اسکالپینگ، تریدرها در این روش هزینه‌های زیادی را پرداخت می‌کنند زیرا تعداد معاملات روزانه آن‌ها زیاد است.

بهترین اندیکاتورها برای اسکالپ تریدینگ

معمولاً در این استراتژی از اندیکاتور‌هایی مانند Stochastic،MACD و RSI استفاده می‌شود. همچنین اندیکاتورهایی مانند میانگین متحرک، باند بولینگر و پیوت‌ها برای شناسایی مناطق حمایت و مقاومت نمودار قیمت در این استراتژی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسکالپ تریدینگ برای چه تیپ‌ های شخصیتی مناسب است؟

تریدرهای اسکالپ باید بسیار منضبط و به استراتژی خود پایبند باشند. همچنین تمام تصمیمات باید با اطمینان کامل گرفته شود.

با این وجود، اسکالپرها باید بسیار انعطاف‌پذیر باشند. با توجه به نوسانات زیاد در بازار، شرایط کاملاً متغیر است و در صورت عدم پیش‌بینی صحیح، این افراد باید بتوانند با روش‌های جایگزین، سریع تصمیم بگیرند و از ضرر بیشتر جلوگیری کنند.

تفاوت بین اسکالپینگ و معاملات روزانه

معاملات روزانه، معاملات خرید و فروش یک دارایی در یک روز معاملاتی هستند. اسکالپینگ را می‌توان به عنوان زیر مجموعه‌ای از معاملات روزانه در نظر گرفت. اما باید دانست که معاملات روزانه با معاملات اسکالپینگ متفاوت هستند. معاملات اسکالپینگ گاهی اوقات ممکن است در کمتر از یک دقیقه بسته شوند.بنابراین، باید در مورد مدیریت ریسک معاملات خود با احتیاط عمل کنند.

آیا استراتژی اسکالپ تریدینگ سودآور خواهد بود؟

اسکالپینگ یک استراتژی ترید بسیار سودآور است و موفقیت این استراتژی تنها به مهارت و تسلط تریدر بستگی دارد. تریدری که می‌خواهد از این استراتژی در معاملات خود سود ببرد، باید از عوامل تأثیرگذار در بازار مالی مورد نظر آگاه و کاملاً بر آن تسلط داشته باشد. در عین حال، تجربه کافی در زمینه تحلیل اخبار یا همان تحلیل فاندامنتال و روند آمار پس زمینه بازار مورد نظر برای موفقیت در این نوع ترید ضروری است.

از طرفی اسکالپرها باید بتوانند ضرر معاملات خود را تحمل کرده و بپذیرند و همچنین باید برای خروج از بازار برنامه مشخصی داشته باشند.بنابراین داشتن اطلاعات و مهارت در تعیین حد سود و ضرر کمک زیادی در موفقیت ترید هایشان می کند.

اما در شرایطی وقتی تراکنش وارد منطقه ضرر می‌شود، متاسفانه برخی از کاربران به دلیل احساسات خود نمی‌توانند خود را برای پایان تراکنش و بستن موقعیت قانع کنند. این مشکل باعث می‌شود تریدر متحمل ضررهای مالی هنگفتی شود.

استراتژی اسکالپینگ

مزایا و معایب اسکالپ تریدینگ

اسکالپ تریدینگ مانند هر استراتژی معاملاتی دیگری مزایا و معایبی دارد که به شرح زیر هستند:

مزایای اسکالپ تریدینگ

  • با توجه به بازه زمانی کوتاه، معامله‌گر در معرض ریسک کمتری قرار دارد.
  • یک فرصت مناسب برای افرادی است که علاقه‌ای به ترید در تایم فریم‌های طولانی مدت ندارند.
  • معامله‌گران جدید پس از کسب دانش و مهارت‌های لازم برای کسب سودهای مطلوب، می‌توانند اسکالپینگ را به عنوان یک استراتژی خوب بپذیرند.

معایب اسکالپ تریدینگ

  • در این معامله باید قیمت‌ها را به صورت آنلاین و فوری پیگیری کرد.
  • استرس زیاد هنگام استفاده از استراتژی اسکالپینگ
  • افرادی که مهارت‌های ریاضی بالا و سرعت عمل خوبی ندارند در اسکالپ تریدینگ با شکست مواجه می‌شوند.

سخن آخر

اولین چیزی که هنگام انتخاب روش معاملاتی باید در نظر داشت، هدف سرمایه‌گذاری است. نکته مهم دیگر زمانی است که تریدر می‌تواند به معاملات اختصاص دهید و این نیز تاثیر زیادی در انتخاب استراتژی معاملاتی فارکس مناسب دارد. همانطور که می‌دانید هر استراتژی معاملاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و این تریدر است که با توجه به استراتژی و هدف شخصی خود روش معاملاتی مناسب را تعیین و انتخاب می‌کند.

مانند سایر استراتژی‌های معاملاتی، اسکالپ تریدینگ دارای ویژگی‌ها و پیش نیازهایی است که قبل از ورود به این حوزه، هر معامله‌گر باید بداند. با این روش، تعداد تراکنش‌های روزانه از ده‌ها تا صدها تراکنش متغیر است. بنابراین این روش به زمان و انرژی زیادی برای کنترل مداوم بازار نیاز دارد و معامله‌گران سعی می‌کنند با استفاده از تراکنش‌های مارجین سود حاصل از معاملات خود را افزایش دهند. در نتیجه، ریسک معاملات با این استراتژی بیشتر است. بنابراین تریدرها نیاز به کسب مهارت بالایی در مدیریت سرمایه فارکس دارند.

مقالات مرتبط

پاسخی ارسال کنید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

شبکه‌های اجتماعی

0FansLike
2FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

آخرین مقالات